moschner.blogg.se

Blogg om mig Emma 30 år med fibromyalgi och min dotter Valerie född i maj 2013 och våra upplevelser och äventyr.

Gott nytt 2014!

Publicerad 2014-01-06 20:36:36 i Allmänt

Nu är det nytt år, 2014 har kommit och knackat på dörren.
2013 för oss handlade självklart först och främst om Valerie. När hon föddes 13 maj och hur hon utvecklats under årets gång. Lärt sig rulla runt, sitta, krypa först bakåt och den 1.a december gick det äntligen framåt. Så glad hon blev. Vi var också stolta och glada. Det bästa var att vi fick se det tillsammans första gången hon kröp framåt. Ja sen har hon förbättrat tekniken och nu är det jätteskoj att ställa sig upp och gå omkring när hon håller mammas eller pappas fingrar. Vi får väl se hur länge det dröjer innan hon ska börja gå...
 
För mig så var hösten jobbig med mycket smärta, men i början av december slutade jag amma och fick Tramadol Retard Hexal utskrivet av läkaren här i Finspång. Det var som jag blev en annan människa, tog bort smärtan. Så nu äter jag 1 tablett varje morgon och det känns jättebra.
Det här året har jag bestämt mig för att det är dags att gå ner i vikt och börja träna, så jag satte igång med 5:2 dieten den 30:e december. Måndagar och Torsdagar ska jag hålla mig till 500 kcal per dag. Jag kommer oftast äta 3 ggr per dag på fastedagarna, att bara äta 1 stort mål är inget för mig. Man får ju ändå äta en hel del om man väljer rätt ingredienser. Vattenmelon t.ex :)
Idag har det gått en vecka och det var invägningsdags. Jag var rätt spänd för jag trodde inte jag hade gått ner något, det var ju nyår och allt mitt i denna vecka. Men när jag ställde mig på vågen imorse så hade jag gått ner 1,2 kg. Jag blev såklart jätteglad och hoppas det fortsätter så. Mitt mål är att ha gått ner 8 kilo till 1.a april (börjar jobba då) och 13 kg till 1.a juli. Beach 2014 here I come haha.
 
Under julen hade vi besök från Tyskland här, de kom i 2 omgångar så totalt hade vi folk här from 18. december till 27. december. Efter det var det rätt skönt att ha huset för oss själva igen. 
Julen var trevlig och Valerie fick såklart massor julklappar, men det var dags för hon började tröttna på sina gamla leksaker. Granen har hon faktiskt låtit vara, jag som var nervös för att hon skulle ha ner den och alla saker i.
 
Hon har nu fått en spjälsäng (tack Mormor) och har from igår börjat sova i den i sitt egna rum. Tills nu har hon annars sovit i vaggan inne i vårt sovrum. Hon verkar dock trivas rätt bra i sitt rum så det känns jätteskönt.
 
Nu önskar jag er alla ett Gott Nytt År
 
 

Kommentarer

Postat av: Mats gnagare

Publicerad 2014-01-06 22:25:41

Härlig blogg Emma o hoppas allt löser sig med sjukdomen ... Håller alla mina gnagartummar !

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moschner

30 år, har fått mitt första barn i maj 2013. Håller på med dragkamp på fritiden Har fibromyalgi

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela